Vi leverer inden for alle de discipliner, der skal til for at styrke brands og forbedre forretningsresultater.
Vi tror fuldt og fast på, at et stærkt brand er god forretning, og stærke brands tager afsæt i grundig strategisk tænkning baseret på solid data. WDP faciliterer adskillige strategiske processer baseret på et sæt af gennemtestede værktøjer og frameworks, som vi sværger til, hvad enten vi arbejder på en brandpositionering eller udvikler en digital strategi. Vores tilgang til brandstrategi bygger på co-creation i et workshopformat, hvor hver workshop med garanti kaster veldokumenterede indsigter af sig, der er til at handle på frem mod de endelige strategiske anbefalinger.
Eksempler på WDPs strategiske kompetencer:
En række workshops, der hver især danner hele billedet for at kunne identificere et Brand DNA, forstå målgruppens/målgruppernes behov og frustrationer, formulere en eller flere værditilbud, kortlægge aktiveringsterritoriet og ikke mindst fortælle brandets historie. Alle de indsigter, som opnås undervejs i processen, er nogen, der videre kan handles på, når det kommer til marketingstrategi, -planning og -eksekvering.
WDP har forskellige antropologiske og sociologiske tilgange til digital strategi, idet vi grundlæggende tror på, at man først og fremmest skal forstå mennesker, før man specificerer teknologien. Baseret på både kvalitative og kvantitative analyser med rødder i original research finder vi frem til nye måder at segmentere målgrupper på for dernæst at designe digitale værditilbud og produkter samt at gentænke digitale operationsmodeller.
Vi udforsker produkt- og markedsmuligheder, kanaler for distribuering samt partnerskaber, mens vi også leder efter nye og meningsfulde måder at segmentere og gendefinere konkurrencefordele på. Dette gør vi ikke bare for at få mere slagkraftige værditilbud og effektive budskabshierarkier, men også for at fremme selve forretningsmodellen med henblik på at gøre den mere fremtidssikker i forhold til hvilken type innovation, der måtte være på trapperne.
At designe et stærkt og distinkt brand kan ofte udgøre den rygrad, der skal til for at en virksomhed kan opnå en ønsket markedsposition. Et brands effekt består i samspillet mellem dets mange forskellige elementer, heriblandt navn, visuel identitet, tonalitet og hierarki.
At forbinde virksomheder og brands med dets interessenter er én ting, men at gøre det på den måde, der er til at huske, genkende og handle på er en noget mere kompliceret opgave. Velskabte kampagner kan have en utrolig gennemslagskraft, hvilket vi selv har været med til at bevise om og om igen i løbet af de sidste 50 år på tværs af alle slags medier, brancher og temaer.
At udvikle digitale produkter såsom en app eller et website kræver en markant anderledes tilgang end til en klassisk kampagne. Her spiller solid forståelse for brugervenlighed og teknologi en nøglerolle, og WDP arbejder efter en række principper inden for design thinking og agile processer. Dette giver os friheden til at simplificere og prioritere i komplekse problemer hele vejen igennem udviklingsprocessen. Vi håndterer både kvalitative og kvantitative brugerindsigtsstudier, UI/UX og content, mens vi overlader selve den tekniske udvikling til kompetente udviklere uden for bureauet eller til kundens egne partnere / in-house ressourcer.
Vi er et brand konsulentbureau med erfaring på tværs af alle brancher. Vi yder strategisk kommerciel rådgivning. Vi udvikler brands og engagerende historier på tværs af platforme for at skabe vækst for vores kunder.
©Wibroe, Duckert & Partners 2024