Transformering af international medicinal-virksomhed

Orifarm re-branding
Om projektet

Orifarm foretog en carve-out fra Takeda i 2021 og overtog som følge heraf 300+ brands. Det fordrede et behov for en ny brandfortælling for Orifarm, herunder at få defineret brandmanifest, vision, mission, brandhierarki og ikke mindst en helt ny visuel identitet.

Kunde
Kontrapunkt
Re-branding og ny visuel identitet
Leverancer
Skrift design
Brand architecture
Brand DNA
Positioning
Communication strategy
Visual identity
Tonality
Naming
Design guidelines
Projekt
Orifram Group A/S
Løsning

Orifarms kerneværdi blev til deres kerneløfte: "Without Healthy days no good days.” Og med en ny visuel identitet, der strålede af optimisme, kompetence og fremdrift appellerede Orifarm i langt højere grad til alle deres (nye) stakeholders. Inspirationen til den visuelle identitet kom særligt fra emballagedesignet fra Orifarms begyndelse og det optimistiske grundudtryk i designet blev bundet sammen med den specialdesignede typografi "Orifont" indeholdende en masse smilende detaljer i bogstaver og tegn.

No items found.
No items found.
No items found.
"Den visuelle identitet blev lavet om fra bunden for at iklæde Orifarm en mere optimistisk, tilgængelig og fremadskuende attitude. Tilføjelsen af et lille, gennemgående smil i Orifont-typografien gjorde udtrykket gennemført.
William Ferngard
Chefdesigner, WDP
No items found.
No items found.
Før & EFTER
No items found.

KONTAKT

Trænger jeres visuelle identitet også til et sundhedstjek?
Arrow pointing right
William Ferngard
Designer

Seneste cases

Tuborg Sunsæt
Date
Faye Rejseforsikring
Date