I foråret 2023 blev Tuborg Grøn Sunsæt lanceret for at vinde andele i den vigtige sommerperiode, hvor der sælges mest øl i Danmark. Grøn-varianten med den lave bitterhed og forfriskende smag af citrus blev hurtigt en stor-sællert også blandt forbrugere, som ikke normalt køber ind i ølkategorien. Men da data viste, at sæsonøl rummede et uudnyttet potentiale, skulle Sunsæt ophøjes fra en Tuborg Grøn smagsvariant til et decideret Tuborg sub-brand på linje med Tuborg Julebryg.
Opgaven var derfor at skabe og lancere en ny Tuborg sommer sæsonvariant, som skulle tappe ind i et voksende marked for letdrikkelige øl med lavere bitterhed i målgruppen 18-35 år. WDP hjalp med brandstrategi, navngivning, merchandise og kampagne, hvor pay-off’en understreger Tuborgs fællesskabsplatform: Sommer. Sunsæt. Sammen. Derudover stod WDP bag pack- og kommunikationsdesign.
Sunsæt designet skulle bygge videre på succes-lanceringen fra året før, men designmæssig stå på egne ben inden for Tuborgs portefølje. WDP designede derfor Tuborg Sunsæt fra bunden med egen personlighed og med endnu mere distinkt sommer-citrus-vibe. Designet skulle være tilpas distinkt til, at det ville skille sig tydeligt ud på forpakninger, i on- og off-trade, markedsføring, merchandise og til de fysiske events, Sunsæt Tour, som blev afviklet for at markere sommerens komme og fejre de lange lyse nætter med danskere i hele landet. Derfor skulle designet være tidløst, dynamisk og letforståeligt. Det skulle præsentere en forfriskende sommerøl med et strejf af citrus og samtidig indramme produktnavnet, Sunsæt, hvor citrusformerne både repræsenterer en solnedgang og samtidig informerer om produktets indhold.
Seneste cases
Vi er et brand konsulentbureau med erfaring på tværs af alle brancher. Vi yder strategisk kommerciel rådgivning. Vi udvikler brands og engagerende historier på tværs af platforme for at skabe vækst for vores kunder.
©Wibroe, Duckert & Partners 2024