Et redesign værd at skrive hjem om

Faye Rejseforsikring
Udfordring

Som en digital udfordrer i en meget konventionel og alt andet end brugervenlig branche gør Faye rejseforsikring til et must-have i stedet for et ligegyldigt add-on. Det gør de igennem en gnidningsfri brugeroplevelse, en fremragende kundeservice og en nærværende, menneskelig og positiv brandattitude, der gør Faye til et forsikringsbrand, som kunder faktisk gerne vil interagere med. Faye havde dog nået et punkt, hvor de havde brug for at få opfrisket deres visuelle identitet for at få brandet til at føles mere modent og moderne uden at miste den varme og feminine side af det eksisterende brand. WDP samarbejde med Faye om at lave netop dette: En opdateret visuel identitet til at løfte Fayes samlede brandappel både mod forbrugere og B2B-partnere og ikke mindst skabe et meget funktionelt og sammenhængende design set fra et UI/UX-perspektiv.

Kunde
Visual Identity Refresh
Leverancer
Visual identity
UI design
Web design system
Design guidelines
Corporate deck design
Projekt
Faye
Løsning

Faye-logoet, den lilla farve og det illustrative udtryk var de eneste elementer fra det tidligere design, der skulle bevares. Alt andet havde brug for en kærlig hånd, og som hjælp til at guide processen etablerede WDP og Faye fire nøgleprincipper for designet: Tech-first, Warm, Delightful og Dreamy. På den ene side skulle vi sikre os, at designet ikke blev så funktionelt og "teknisk", at brandet mistede sin menneskelige, varme og rejselystne appel. På den anden side kunne de personlige og farverige designelementer ikke kompromittere designets funktionalitet på web- og app-platforme.

WDP etablerede et modulært layout framework, der var fleksibel nok til at style illustrationer, billeder og videoer, uden dog at give køb på klarhed og hierarki. Andre nøgleelementer fra det tidligere design blev forenklet, f.eks. ved at gå fra et to-font til et ét-fontsystem med en typografi, som både var funktionel nok til at fungere på små skærme og udtryksfuld nok til at fungere i display-størrelse. Illustrator Fran Labuschagne skabte en række smukke illustrationer, der fremhævede de varme, skønne og drømmende toner i den visuelle identitet, mens WDP, for at afbalancere udtrykket, definerede en mere "real-life" billedstil til at vække følelser af spænding, spontanitet og det perfekt uperfekte, som al rejse jo handler om.

Se Faye’s redesignede website her.

No items found.
No items found.
No items found.
"The folks at WDP took extra special care of us as we aimed to refresh our brand language while keeping core elements we loved most. We appreciate their high level of expertise and can't wait to work with them in the future."
Lauren Gumport
VP of Communications & Brand, Faye
No items found.
No items found.
Før & EFTER
No items found.

KONTAKT

Har du brug for en ledsager til jeres egen brandrejse?
Arrow pointing right
Heidi Wase Skovhus
CEO & Co-owner

Seneste cases

Tuborg Sunsæt
Date
Faye Rejseforsikring
Date