Globale kampagner går hurtigt hen og bliver generiske, da de skal imødekomme mange og ofte meget forskelligartede behov og krav – og det går i sidste ende udover den ønskede effekt. Tuborg International stillede WDP den opgave at skabe et kreativt koncept, som kunne formidle Tuborgs essens globalt uden samtidig at gå på kompromis med hverken masseappel eller en letforståelig kommunikativ ramme.
Tuborg bringer folk sammen om det, der er sjovt, og derfor var det brandet – og ikke det at drikke alkohol som sådan – som skulle drive kampagnen. WDP tog udgangspunkt i produktdesignet med den kække, tiltede Tuborgetiket som en visuel differentiator, hvilket blev til konceptet "Tilt your world". Et letforståeligt, dog stadig meget branddrevet koncept.
Seneste cases
Vi er et brand konsulentbureau med erfaring på tværs af alle brancher. Vi yder strategisk kommerciel rådgivning. Vi udvikler brands og engagerende historier på tværs af platforme for at skabe vækst for vores kunder.
©Wibroe, Duckert & Partners 2024