Fælles for det modne Tuborg Classic publikum er, at hyggestunder med vennerne er blevet afløst af afbud, hverdagssysler og temmelig dårlige undskyldninger for ikke at møde op.
På vegne af alle efterladte venner lancerede Tuborg derfor en stor national kampagne under fællesskabsplatformen ”Det er ikke det samme uden dig”, hvor udebliverne blev efterlyst. Og dette med opfordringen om at prioritere vennerne fremfor mindre vigtige gøremål som at efterspænde skruerne i bogreolen eller den daglige tur på rulleski.
Kampagnen ræsonnerede så godt, at Tuborg Classic på et år voksede med 7,33% målt på værdi, og mere end dobbelt så meget som markedet. Dermed styrkede Tuborg Classic sin suveræne position det danske ølmarked, bl.a. fordi kampagnen spredte sig effektivt gennem danskere som medvirkede i efterlysningskampagnen for at få kontakt til udebliverne.
Seneste cases
Vi er et brand konsulentbureau med erfaring på tværs af alle brancher. Vi yder strategisk kommerciel rådgivning. Vi udvikler brands og engagerende historier på tværs af platforme for at skabe vækst for vores kunder.
©Wibroe, Duckert & Partners 2024