Tuborg Classic Udebliverne

Resultaterne udeblev ikke
Udfordring

Fælles for det modne Tuborg Classic publikum er, at hyggestunder med vennerne er blevet afløst af afbud, hverdagssysler og temmelig dårlige undskyldninger for ikke at møde op.

Kunde
2022 og 2023 kampagne
Leverancer
Conceptual ideas
Campaign execution
Visual identity
Logo design
Projekt
Carlsberg Denmark
Løsning

På vegne af alle efterladte venner lancerede Tuborg derfor en stor national kampagne under fællesskabsplatformen ”Det er ikke det samme uden dig”, hvor udebliverne blev efterlyst. Og dette med opfordringen om at prioritere vennerne fremfor mindre vigtige gøremål som at efterspænde skruerne i bogreolen eller den daglige tur på rulleski.

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
Resultater

Kampagnen ræsonnerede så godt, at Tuborg Classic på et år voksede med 7,33% målt på værdi, og mere end dobbelt så meget som markedet. Dermed styrkede Tuborg Classic sin suveræne position det danske ølmarked, bl.a. fordi kampagnen spredte sig effektivt gennem danskere som medvirkede i efterlysningskampagnen for at få kontakt til udebliverne.

7.3%
Salgsstigning værdi
Før & EFTER
No items found.

KONTAKT

Udebliver dine kampagneresultater? Ræk ud.
Arrow pointing right
Heidi Wase Skovhus
CEO & Co-owner

Seneste cases

Tuborg Sunsæt
Date
Faye Rejseforsikring
Date