Forfriskende Origenialt

Tuborg Squash
Baggrund

Efter have holdt en lang pause fra markedsføring, stod Tuborg Squash i en situation, hvor hyldepladsen var skrumpet, salget var dalet, og relationen til forbrugerne var tæt på forsvundet. Den originale appelsinvand var gået i glemmebogen og bare 22% ville ses med en Squash i hånden.

 

Opgaven var derfor at støve Squash af og at skabe en relation til et nyt og yngre publikum på deres præmisser og med brug af deres medier – og med en bro til dem, der plejede at drikke Squash. 

Kunde
Forfriskende Origenialt
Leverancer
Conceptual ideas
Campaign execution
Communication strategy
Marketing strategy
Media Strategy
Positioning
Tonality
Projekt
Carlsberg Danmark
Løsning

De unges medieadfærd fordrede en løsning, der kunne fungere på korte videoformater. Men hvordan gør man et brand relevant på 6 sekunder uden dialog – på medier hvor brugernes utålmodighed var til at tage at føle på? 

 

I stedet for at gøre formatet til et problem, blev konceptet udtænkt, så budskabet om den originale appelsinvand kunne trænge igennem uanset mediernes begrænsninger.

 

Løsningen blev korte film med en charmerende og underspillet vært, der gang på gang fandt på originale og usandsynlige måder at lege med flasken på. En løsning der gjorde hver film til ét langt pack shot. Det var ikke bare originalt. Det var Forfriskende Origenialt. En sammensmeltning af brandets USP’er og værtens tryllerier, der placerede Squash i en liga for sig – over alle originalerne. 

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
Resultater

Kommercielt stormede Squash frem. Forbrugerne ville igen gerne ses med brandet, og til trods for et højere prispunkt blev mærket markedsleder i appelsin-segment og dermed igen danskernes foretrukne appelsinvand.

65%
øget volumen
1 ud af 4
solgte sodavand var en Tuborg Squash
49%
øget værdi sammenlignet med samme periode året forinden, hvor Squash tilmed var faldet med 5%
Før & EFTER
No items found.

KONTAKT

Trænger dit brand også til noget mere forfriskende og originalt?
Arrow pointing right
Morten Sune Jonas
COO & Partner

Seneste cases

Tuborg Sunsæt
Date
Faye Rejseforsikring
Date