Efter have holdt en lang pause fra markedsføring, stod Tuborg Squash i en situation, hvor hyldepladsen var skrumpet, salget var dalet, og relationen til forbrugerne var tæt på forsvundet. Den originale appelsinvand var gået i glemmebogen og bare 22% ville ses med en Squash i hånden.
Opgaven var derfor at støve Squash af og at skabe en relation til et nyt og yngre publikum på deres præmisser og med brug af deres medier – og med en bro til dem, der plejede at drikke Squash.
De unges medieadfærd fordrede en løsning, der kunne fungere på korte videoformater. Men hvordan gør man et brand relevant på 6 sekunder uden dialog – på medier hvor brugernes utålmodighed var til at tage at føle på?
I stedet for at gøre formatet til et problem, blev konceptet udtænkt, så budskabet om den originale appelsinvand kunne trænge igennem uanset mediernes begrænsninger.
Løsningen blev korte film med en charmerende og underspillet vært, der gang på gang fandt på originale og usandsynlige måder at lege med flasken på. En løsning der gjorde hver film til ét langt pack shot. Det var ikke bare originalt. Det var Forfriskende Origenialt. En sammensmeltning af brandets USP’er og værtens tryllerier, der placerede Squash i en liga for sig – over alle originalerne.
Kommercielt stormede Squash frem. Forbrugerne ville igen gerne ses med brandet, og til trods for et højere prispunkt blev mærket markedsleder i appelsin-segment og dermed igen danskernes foretrukne appelsinvand.
Seneste cases
Vi er et brand konsulentbureau med erfaring på tværs af alle brancher. Vi yder strategisk kommerciel rådgivning. Vi udvikler brands og engagerende historier på tværs af platforme for at skabe vækst for vores kunder.
©Wibroe, Duckert & Partners 2024