The King is back

Ny kampagne for Tuborg Squash

Udfordring

Tuborg Squash har været lidt for stille lidt for længe og til trods for at en meget stor del af danskerne kender og elsker brandet, er den yngre generation ikke helt med ombord. Derfor var målet at fastholde den ældre del af befolkningen, samtidig med at vi fik de unge med.

Løsning

Det er en langsigtet investering at bygge en rigtig, solid kampagneplatform, men det betaler sig. Tuborg Squash’ reklameunivers er et af de bedst kendte herhjemme, og selvom der er gået en generation siden kampagnen kørte, er kendskabet til den tårnhøjt hos målgruppen over 35 år – de holder stadig af Squash.

Så da vi fik mulighed for ar relancere Squash brandet med tre nye varianter, var det oplagte strategiske udgangspunkt at bygge ovenpå det stærke fundament vi skabte for mere end 30 år siden, men i en opdateret udgave, der også taler til de unge. For at få den nye generation med ombord introducerede vi en ung, kvindelig karakter som modspil til Finn. Deres modsætninger giver kampagnen et nyt humoristisk omdrejningspunkt og de to generationer hver sin humoristiske referenceramme. Det kræver at ramme en målgruppe, der spænder over flere generationer, men er der noget Tuborg Squash kan, så er det at samle folk, hvad enten de bedst kan lide appelsin, sport eller fersken og uanset om de kalder deres favorit for Squash eller Skvasss.

Kampagnen lever ikke kun på film, men eksekveres bredt på tværs af medier og blev bl.a. sat i gang med en komplet take-over af Nørreport Metro station og landsdækkende outdoor.

Film

Seneste nyheder

Work
Date
Work
Date