Flere og flere danskere får deres daglige nyheder via sociale kanaler. En udvikling der har skærpet kampen om klik blandt de danske mediehuse. I 2014 søsatte Børsen en indholdsstrategi på mediets præmisser, samtale og debat, og ikke bare klik som konkurrenterne. Vi havde sammen en antagelse om, at mediet kunne bære et sagligt diskussionsforum - og at Børsen sammen med politikere, eksperter og menigmand kunne etablere en kvalificeret debat.
Antagelsen var rigtig:
360.000 unikke Facebook-brugere engagerede sig i en debat, der skulle gøre både Børsen og danskerne klogere på det næste Danmark
1,2 mio. handlinger blev foretaget i forbindelse med debatten
3,42 interaktioner i snit vidner om tilbagevendende deltagelse og interesse i debatterne
En pris på kr. 1,36 pr. interaktion taler vist for sig selv
Indholdet gav i alt 20.000 kommentarer på i snit 366 anslag. Det er mere end dobbelt så mange som konkurrenterne
Der er flere gode resultater, hvor de kommer fra.
Kontakt Heidi Skovhus på telefon +4522655243.