I starten af 2016 introducerede Bilka danskerne for forældreparret Malene og Per, som bor i en nydelig patriciervilla, er prisbevidste, godt kan lide gode sager og har lidt for travlt. Kort sagt: En helt almindelig familie minus den lille detalje, at de er mor og far til fjorten, og alle ungerne ligner Per på en prik.

 
 
 

Hyper-effektive resultater

Kampagnen skal positionere Bilka som hypermarkedet, hvor den store familie kan få alt til fornuftige priser. Boet er nu gjort foreløbigt op, og kampagnen har efter to måneder allerede opnået stor gennemslagskraft ift. dansk norm:

 

 
 
 
  • Hjulpet genkendelse i index 124 kan huske at have set kampagnen
  • Mærke identifikation i index 116 kan huske afsenderen
  • Engagement score i index 111
  • 'Ville tale om' i index 160

Nr. 1

Millward Brown målinger viser, at Bilka har markedets højeste share of efficiency. Bilka er den aktør i kategorien, som får mest ud af mediainvesteringen.

 

 

 
 
 
 
 

Ud over de gode resultater på kommunikationssiden har Bilka oplevet et pænt løft i kundestrømmen i januar/februar 2016, som traditionelt set er svære måneder for Bilka.

 
 

Vil du høre hele historien, så kontakt Morten Jonas på telefon 22 65 52 13